:) صلوات بفرستیم
موضوعات وبلاگ
معرفی وبلاگ
سلام در این وبلاگ مطالب زیر را گرد آورده ام: + گزیده هایی از سخنان علمای عزیزی که شنیدن حرف هایشان واقعا برای یک انسان دانشجو و حق طلب لازم به نظر می رسد . + آیات، احادیث و اشعاری که به نظرم جالب می آید و جای فکر دارند. + نوشته های خودم در زمینه های شعر و فلسفه و عرفان و دل نوشته و اقتصاد و سیاست و الکترونیک(که رشته تحصیلی ام است) و فیزیک. یا علی
جستجو در وبلاگ
همراه با آیات قرآن
آیه قرآن تصادفی
فیدها
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 359818
تعداد نوشته ها : 507
تعداد نظرات : 8
حدیث
حدیث موضوعی
وصیت نامه شهدا
وصیت شهدا
دانشنامه قرآنی
سوره قرآن
تدبر در قرآن
آیه قرآن
اوقات شرعی
اوقات شرعی
گزیده هایی از جلسات اخلاق استاد آیت الله محمد شجاعی جلسه 8612١1===============================فقط نگاه مردم نیست بلکه مثلا ممکن است انسان برای وضو گرفتن طراوت صورت هم در نظر داشته باشد(((این هم به نحوی ریاست)))حتی قصد حالات عرفانی یا قصد بهشت!!!!!!!!!!***کسی که عملش در نزد مردم فرق می کند در حقیقت ظاهر و باطنش با هم یکی نیست****(((دقت و توجه می خواهد این حرف)))Normal0
پنج شنبه 28 12 1393 0:18
گزیده هایی از جلسات اخلاق استاد آیت الله محمد شجاعی جلسه 861225===============================حضرت عیسی را خدا از همان تولد برای خودش خالص کرده بود. من اخلص لِلّه اربعین صباحاً جرت ینابیعُ الحکمة من قلبه علی لسانه.کسی که چهل روز به خدا اخلاص بورزد، چشمه های حکمت از دلش بر زبانش جاری می شود. هنگامی که مدتی انسان "عمل" را انسان برای خدا تخلیص می کند به اخلاص "دل" می
پنج شنبه 28 12 1393 0:18
جلسه 900613امام صادق (ص) فرمودند: علامت ریاکار سه چیز دارد: هنگامی که تنهاست در انجام اعمال الهی کسل است و وقتی کسی نزد اوست در این کار بسیار با نشاط است و در تمام کارهایش به دنبال ستایش و مدح مردم است.باسناده عن ابى عبدالله علیه السلام قال : قال امیرالمؤ منین علیه السلام : ثلاث علامات للمرائى : ینشط اذ راءى الناس ، و یکسل اذا کان وحده ، و یحب ان یحمد فى جمیع اموره خدا می فر
پنج شنبه 28 12 1393 0:17
گزیده ای از دروس اخلاق ایت الله شجاعی--------- رمضانگناه  باطن روزه را باطل میکند.بیش از مقدار لازم نخورید.سعی کنید سه شب قدر را بیدار بمانید.زمانی را به درد دل و دعا به زبان خودتان اختصاص دهید.اگر میخواهید مقام خودتان را ببینید راهنمایی بشوید و... سعی کنید راست بگویید(در حد خودتان) یکی از اقسام دروغ ، دروغ در مقام عمل است. مثلا در نماز می گوییم الله اکبر ولی در د
پنج شنبه 28 12 1393 0:10
جلسه 861015انسان را کلمه صدق بالا می برد.باید سعی کنیم راست بگوییم.هرچند اگر به نظر خودمان راست بود باز هم از دید مقام بالاتر دروغ است.(در حد خودمان راست بگوییم)مثلا خودمان بررسی کنیم که آیا برای نزدیک شدن به خدا نماز می خوانیم یا نه.صدق بعدی در عظم است.بعدی وفای به عهد است.در این مرحله آسمان و زمین انسان را به امتحان میکشد که مثلا آیا فقط برای نزدیکی به خدا نماز می خوانیم یا نه.Normal0falsefalse
پنج شنبه 28 12 1393 0:10
گزیده ای از دروس اخلاق ایت الله شجاعی--------- رمضانگناه  باطن روزه را باطل میکند.بیش از مقدار لازم نخورید.سعی کنید سه شب قدر را بیدار بمانید.زمانی را به درد دل و دعا به زبان خودتان اختصاص دهید.اگر میخواهید مقام خودتان را ببینید راهنمایی بشوید و... سعی کنید راست بگویید(در حد خودتان) یکی از اقسام دروغ ، دروغ در مقام عمل است. مثلا در نماز می گوییم الله اکبر ولی در د
پنج شنبه 28 12 1393 0:10
جلسه 861120سوره مائون خدا می گوید بروید از آنها که اعمال را برای آنها انجام می دادید پاداش بخواهید.ائمه می گفتند این حب ما را برای خدا قرار بدهید. به ازای هر عمل صورتی در انسان پیدا می شود که این صورت ها در تنگی ها و فشارهای قبر به نزد انسان می آیند و انسان در آن حالت ها برای خودش متمثل می شود.ولی صورت ریاکار زشت خواهد بود.بَلِ الْإِنسَانُ عَلَى نَفْسِهِ بَصِیرَةٌ***اعمالی که برای کسب ب
پنج شنبه 28 12 1393 0:8
گزیده هایی از درس اخلاق آیت الله شجاعی ----جلسه ی 861113 -- موضوع: ریا=====================ریا ریشه در جاه طلبی و منفعت و شهرت طلبی دارد و برای سالک بسیار بیش می آید و مبارزه با إن بسیار سخت است. جه در عبادات جه در سایر اعمالی که ممکن است از آن به با تقوا بودن یا عاقل بودن یا خوب بودنش بی ببرند.مثلا رنگ زرد جهره و لاغر اندامی یا لحن و صدا!(((منظور استاد این هست که شخص طوری رفتار کند که جلب م
پنج شنبه 28 12 1393 0:7
جلسه بعدریا در برابر اخلاص است.ریا را به چهار دسته تقسیم می کنیم.یکی اینکه نیت بالکل ریا باشد.دیکری اینکه بعد از قصد ریا قصد ثواب هم داشته باشد .بعدی مرائی نصف به نصف نیت دارد به طوری که اگر یکی از موارد نباشد کار را انجام نمی دهد.(((مرائی یعنی ریا کننده))) چهارم اینکه اصل قصد تقرب است ولی هنگامی که کسی بفهمد عمل را بهتر و با نشاط تر انجام میدهد.این آخری را فقط چند تا از علما گفته اند که اصل
پنج شنبه 28 12 1393 0:7
جلسه ٨٦١٠٢٠در قیامت زبان میگوید خدایا تو مرا عذابی کردی که عهدی را نکردی. به او گفته می شود از تو کلمه ای خارج شد که به مشرق و مغرب زمین رسید و به بخاطر آن خون ها ریخته شد و حق ها بایمال شد و . . . سکوت انسان را از پراکندکی حفظ می کند.اولیا خدا بسیار کم حرف می زدند و مراقب زبانشان بودند.احادیث: هر کس سکوت اختیار کرد نجات یافت.سکوت حکمت است و قائلین به آن کم هستند.آسان ترین عبادات سکوت و حسن خلق ا
پنج شنبه 28 12 1393 0:6
X