:) صلوات بفرستیم
موضوعات وبلاگ
معرفی وبلاگ
سلام در این وبلاگ مطالب زیر را گرد آورده ام: + گزیده هایی از سخنان علمای عزیزی که شنیدن حرف هایشان واقعا برای یک انسان دانشجو و حق طلب لازم به نظر می رسد . + آیات، احادیث و اشعاری که به نظرم جالب می آید و جای فکر دارند. + نوشته های خودم در زمینه های شعر و فلسفه و عرفان و دل نوشته و اقتصاد و سیاست و الکترونیک(که رشته تحصیلی ام است) و فیزیک. یا علی
جستجو در وبلاگ
همراه با آیات قرآن
آیه قرآن تصادفی
فیدها
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 362167
تعداد نوشته ها : 507
تعداد نظرات : 8
حدیث
حدیث موضوعی
وصیت نامه شهدا
وصیت شهدا
دانشنامه قرآنی
سوره قرآن
تدبر در قرآن
آیه قرآن
اوقات شرعی
اوقات شرعی

گزیده ای از درس آیت الله جوادی آملی - سیری در نفس 7

==================================

جاهل و جهل نه با جهل می سازد نه با علم!

 

ابن عربی به امام راضی گفت دانشی یاد بگیر که با مرگت نمیرد.

 

جهل مقابل "عقل" است نه علم!

علم نور است و مقابل ندارد!!!

 

زید بن حارثه ((یادم نمی آید این اشاره آیت الله چه ربطی با سیری در نفس داشت-زید ابن حارثه مثل پسر خوانده ی پیامبر بود و پیامبر بعد از این که او همسرش را طلاق داد با آن زن ازدواج کرد و آیه ی 37 سوره احزاب مربوط به این قضیه است))

 

لن تنالو البر حتی

محبوب انسان عمر اوست!!!

 

تا از این طبیعت نگذریم به آن نمی رسیم!

 

وَلاَ تَقْفُ مَا لَیْسَ لَکَ بِهِ عِلْمٌ

 

 قال جواد الائمه (علیه السلام): مَنْ أَصْغی إِلی ناطِق فَقَدْ عَبَدَهُ، فَإِنْ کانَ النّاطِقُ عَنِ اللّهِ فَقَدْ عَبَدَ اللّهَ (ترجمه: هر که گوش به گوینده‌ای دهد به راستی که او را پرستیده، پس اگر گوینده از جانب خدا باشد در واقع خدا را پرستیده و اگر گوینده از زبان ابلیس سخن گوید، به راستی که ابلیس را پرستیده است.)

مَنْ أَصْغَى‏ إِلَى‏ نَاطِقٍ‏ فَقَدْ عَبَدَهُ فَإِنْ کَانَ النَّاطِقُ عَنِ اللَّهِ فَقَدْ عَبَدَ اللَّهَ وَ إِنْ کَانَ النَّاطِقُ یَنْطِقُ عَنْ لِسَانِ إِبْلِیسَ فَقَدْ عَبَدَ إِبْلِیسَ.(ترجمه:امام جواد علیه‌السلام فرمودند: هر کس به سخن سخنرانى گوش دهد، او را پرستش کرده است. پس اگر او از خدا سخن بگوید خدا را پرستیده است، و اگر از زبان ابلیس سخن بگوید ابلیس را عبادت کرده است.)

 


دسته ها : جوادی آملی
يکشنبه 11 8 1393 19:20
X