:) صلوات بفرستیم
موضوعات وبلاگ
معرفی وبلاگ
سلام در این وبلاگ مطالب زیر را گرد آورده ام: + گزیده هایی از سخنان علمای عزیزی که شنیدن حرف هایشان واقعا برای یک انسان دانشجو و حق طلب لازم به نظر می رسد . + آیات، احادیث و اشعاری که به نظرم جالب می آید و جای فکر دارند. + نوشته های خودم در زمینه های شعر و فلسفه و عرفان و دل نوشته و اقتصاد و سیاست و الکترونیک(که رشته تحصیلی ام است) و فیزیک. یا علی
جستجو در وبلاگ
همراه با آیات قرآن
آیه قرآن تصادفی
فیدها
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 363037
تعداد نوشته ها : 507
تعداد نظرات : 8
حدیث
حدیث موضوعی
وصیت نامه شهدا
وصیت شهدا
دانشنامه قرآنی
سوره قرآن
تدبر در قرآن
آیه قرآن
اوقات شرعی
اوقات شرعی

اگر قائل به این شویم که خودمان، یا اجدادمان خالق اولیه بودند:

==================

اگر آدم و حوا ازلی بودند و خودشان خالقی بودند که مخلوق نبودند ، اشکالی ندارد ، ما آنها را خدا می گوییم ( البته بماند که بعد از این مرحله باید بررسی کرد که آیا چیزی که خالق محض است می تواند دوتا باشد ؟ یا باید یکی باشد؟ و همینطور چیزی که خالق محض است می تواند از جهاتی نقص داشته باشد؟ یا باید از همه جهات کامل باشد ، ولی فعلا اگر شما چیزی را یافتید که خالق محض بود و مخلوق نبود بدانید همان خداست )

فقط الان من کامل متوجه نشدم و نمی دانم ، شما آن نظری که بنده دادم را که وجود یک خالق محض را تایید می کرد را قبول دارید یا نه.

اگر بلی -> باید بریم سراغ قدم بعدی یعنی اثبات اینکه خالق محض دارای تمام صفات کمالی است و نقصی درش نیست و نمی تواند بیگ بنگ یا دنیا یا آدم و حوا باشد.

اگر خیر -> بفرمایید که کجایش مشکل داشت.


يکشنبه 30 1 1394 20:57
X