:) صلوات بفرستیم
موضوعات وبلاگ
معرفی وبلاگ
سلام در این وبلاگ مطالب زیر را گرد آورده ام: + گزیده هایی از سخنان علمای عزیزی که شنیدن حرف هایشان واقعا برای یک انسان دانشجو و حق طلب لازم به نظر می رسد . + آیات، احادیث و اشعاری که به نظرم جالب می آید و جای فکر دارند. + نوشته های خودم در زمینه های شعر و فلسفه و عرفان و دل نوشته و اقتصاد و سیاست و الکترونیک(که رشته تحصیلی ام است) و فیزیک. یا علی
جستجو در وبلاگ
همراه با آیات قرآن
آیه قرآن تصادفی
فیدها
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 362163
تعداد نوشته ها : 507
تعداد نظرات : 8
حدیث
حدیث موضوعی
وصیت نامه شهدا
وصیت شهدا
دانشنامه قرآنی
سوره قرآن
تدبر در قرآن
آیه قرآن
اوقات شرعی
اوقات شرعی

دلایل مادی نبودن آتش جنس جن

اگر آتش دنیوی بود معادل کلمه خاک بود

باید توجه شود که خداوند از چندین عنصر در قرآن استفاده کرده است. آب و باد و خاک و آتش از این عناصر هستند. ولی اگر بخواهیم بگوییم که جن که از آتش است، از جنس آتش دنیوی است! با کلام خدا (به نظر می رسد که) مخالفت دارد.

1-  انسان که بدنش از فسفر و منیزیم درش هست تا کربن و آب در قرآن گفته شده که از خاک آفریده شده است. اگر منظور خدا از خاک این خاک و از انسان این بدن باشد البته!!!! (که به احتمال قوی در سطوح بالاتر این گونه نیست)

2- نگاه می کنیم می بینیم آب هم در خاک نهفته! آب از هیدروژن و اکسیژن تشکیل شده است که در خاک وجود دارد.

3- به همین نحو مشاهده می کنیم که باد و هوا هم به صورت کامل در خاک موجود است (به همان نحو که می گفتیم گوشت بدن در خاک موجود است)

4- به همین نحو می توان دید که آتش هم در خاک موجود است. چرا که می توان دید که انرژی به ماده و ماده به انرژی قابل تبدیل است.

5- پس اگر منظور از آتش ساخت جن ها، آتش دنیوی بوده باشد، این طور می توان گفت که انسان هم از آتش و جن هم از خاک! آفریده شده است.

6- در این صورت استعمال خداوند متعال از کلمه ی آتش برای جن ها بیهوده بوده است. و همین طور استعمال کلمه ی آب  چرا که کلمه ی خاک هر دو این معنی را پوشش می دهد. بلکه یک لغت است که چند وجه دارد.


X