:) صلوات بفرستیم
موضوعات وبلاگ
معرفی وبلاگ
سلام در این وبلاگ مطالب زیر را گرد آورده ام: + گزیده هایی از سخنان علمای عزیزی که شنیدن حرف هایشان واقعا برای یک انسان دانشجو و حق طلب لازم به نظر می رسد . + آیات، احادیث و اشعاری که به نظرم جالب می آید و جای فکر دارند. + نوشته های خودم در زمینه های شعر و فلسفه و عرفان و دل نوشته و اقتصاد و سیاست و الکترونیک(که رشته تحصیلی ام است) و فیزیک. یا علی
جستجو در وبلاگ
همراه با آیات قرآن
آیه قرآن تصادفی
فیدها
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 362165
تعداد نوشته ها : 507
تعداد نظرات : 8
حدیث
حدیث موضوعی
وصیت نامه شهدا
وصیت شهدا
دانشنامه قرآنی
سوره قرآن
تدبر در قرآن
آیه قرآن
اوقات شرعی
اوقات شرعی

اگر جن مادی بود حرارتش را احساس می کردیم

برای اینکه در برخورد ها و شنیده هایی که در مورد جنیان بوده ( چه روایات چه داستان هایی از بزرگان چه حرف ها و داستان های عامیانه ) به هیچ وجه خبری از احساس گرما و آتش و خصوصیات آتش مادی نبوده ( البته چرا یک موردی بود در مورد چاهی که می گفتند که حضرت علی (ع) به جنگ جنیان رفته و در ابتدای آن داستان/روایت این بود که جن های کافر انسان ها را می سوزاندند! ولی اگر روایت صحیح هم باشد ، جای بحث دارد.)

اگر آتش جنس جن دنیوی بود بالاخره قابل مشاهده بود. حالا شاید صد سال پیش قابل مشاهده نبود یا امروز حتی قابل مشاهده نباشد ولی مطمئنا در آینده افق مشاهده ی آن گشوده است. اگر انرژی بود یا از پرتویی مثل پرتوی ایکس بود . با دستگاه های اندازه گیری قابل مشاهده بود. در این صورت چرا خداوند از او برای ما با "جن" ( ناپیدا ) نامبرده است؟ و گفته است که او را نمی بینید؟ (البته نگفته نخواهید دید ولی اگر یک نفر که دارد با دستگاه دوربین حساس به حرارت نگاه می کند جن را ببیند! کلام خدا باطل میشد و میدید و خداوند فرموده بود نمی بینید!!!)

 

اشکال عقلی/فلسفی ای که به بحث مادی بودن آتش جنیان وارد هست این است که اگر این آتش مادی بود ، دیگر چه جنس لطیفی بود؟
حتما می شد آن را احساس کرد . همانطور که ما حرارت و انرژی ها را احساس می کنیم. همانطور که ما گرمای آتش های دیگر مادی را احساس می کنیم.
در روایات داریم که جنیان با پیامبر ملاقات می کردند ولی هیچکس از گرمای آنجا چیزی گزارش نکرده. ( همینطور تجربیاتی که مومنین و غیر مومنین از ارتباط با اجنه داشته اند )
دیروز یک متن یک سخنرانی 15 صفحه ای را از آیت الله محمد حسین طهرانی می خواندم که درش گفته بود که جنیان زیر پارچه بودند. یا اینکه پارچه ای را جابجا کرده بودند...
در این صورت آتش مادی بدن آن جنیان باید آن پارچه ها را می سوزاند.

اگر بود خداوند در قرآن نمی فرمود توسط ما قابل رویت نیستند

خدا در آیه ای فرموده است که او شما را می بیند و شما او و قبیله اش را نمی بینید. اگر آتش مادی بود امروز یا فردا توسط دستگاه های حرارت بینی و انرژی بینی (مثل دوربین های حساس به حرارت و مادون قرمز یا دستگاه های تشخیص اشعه ایکس) قابل رویت می شد و کلام خداوند متعال (نعوذ بالله) باطل می شد.


X