:) صلوات بفرستیم
موضوعات وبلاگ
معرفی وبلاگ
سلام در این وبلاگ مطالب زیر را گرد آورده ام: + گزیده هایی از سخنان علمای عزیزی که شنیدن حرف هایشان واقعا برای یک انسان دانشجو و حق طلب لازم به نظر می رسد . + آیات، احادیث و اشعاری که به نظرم جالب می آید و جای فکر دارند. + نوشته های خودم در زمینه های شعر و فلسفه و عرفان و دل نوشته و اقتصاد و سیاست و الکترونیک(که رشته تحصیلی ام است) و فیزیک. یا علی
جستجو در وبلاگ
همراه با آیات قرآن
آیه قرآن تصادفی
فیدها
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 362162
تعداد نوشته ها : 507
تعداد نظرات : 8
حدیث
حدیث موضوعی
وصیت نامه شهدا
وصیت شهدا
دانشنامه قرآنی
سوره قرآن
تدبر در قرآن
آیه قرآن
اوقات شرعی
اوقات شرعی

اجنه فرزند دارند و فرزند داشتن خاصیت مادی است
فَسَجَدُواْ إِلَّا إِبْلِیسَ کاَنَ مِنَ الْجِنّ‏ِ فَفَسَقَ عَنْ أَمْرِ رَبِّهِ أَ فَتَتَّخِذُونَهُ وَ ذُرِّیَّتَهُ أَوْلِیَاءَ مِن دُونىِ وَ هُمْ لَکُمْ عَدُوُّ بِئْسَ لِلظَّلِمِینَ بَدَلًا(کهف: 50)

پاسخ

البته می دانیم که متعلم در حکم ابن است.


اجنه قدرت رویت اینجهانی دارند
إِنَّهُ یَراکُمْ هُوَ وَ قَبیلُهُ مِنْ حَیْثُ لا تَرَوْنَهُمْ إِنَّا جَعَلْنَا الشَّیاطینَ أَوْلِیاءَ لِلَّذینَ لا یُؤْمِنُونَ (اعراف: 27)



شیطان که جن است صوت دارد و صوت مادی است
وَ اسْتَفْزِزْ مَنِ اسْتَطَعْتَ مِنهُْم بِصَوْتِک ... ‏(اسراء: 64)

هر آنچه که صوت دارد مادی است
موجود مجرد ادوات ایجاد صوت ندارد تا اینکه صوت دنیوی داشته باشد.

پاسخ پاسخ- صوت مادی است؟

آیا آنچیزی که ما با خودمان زمزمه می کنیم و صدایش را فقط خودمان می شنویم صوت نیست؟ آن صدایی را می گویم که حتی حنجره مان هنگام گفتن آن حرکت نمی کند . آن صدایی که هنگام گفتن و شنیدنش زبان تکان نمی خورد...

آیا آن وسوه ی شیطان صوت نیست؟ (چرا هست چون از آیات قرآن استنباط می شود که در آیه ای خداوند فرموده است قول شیطان و در آیه ی بعد آن را وسوسه شیطان دانسته است) و اگر هست آیا با صدای دنیوی آن وسوسه را می کند و ما با گوش دنیوی مان آن صدا را می شنویم؟ در این صورت دیگر خوش به حال کر ها!!! چون هیچ وسوسه ای نمی شوند!!! (پس صوت مادی نمی تواند باشد)


X