:) صلوات بفرستیم
موضوعات وبلاگ
معرفی وبلاگ
سلام در این وبلاگ مطالب زیر را گرد آورده ام: + گزیده هایی از سخنان علمای عزیزی که شنیدن حرف هایشان واقعا برای یک انسان دانشجو و حق طلب لازم به نظر می رسد . + آیات، احادیث و اشعاری که به نظرم جالب می آید و جای فکر دارند. + نوشته های خودم در زمینه های شعر و فلسفه و عرفان و دل نوشته و اقتصاد و سیاست و الکترونیک(که رشته تحصیلی ام است) و فیزیک. یا علی
جستجو در وبلاگ
همراه با آیات قرآن
آیه قرآن تصادفی
فیدها
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 359852
تعداد نوشته ها : 507
تعداد نظرات : 8
حدیث
حدیث موضوعی
وصیت نامه شهدا
وصیت شهدا
دانشنامه قرآنی
سوره قرآن
تدبر در قرآن
آیه قرآن
اوقات شرعی
اوقات شرعی
سلام

دوستان این پروژه گلستان چه قدر قرار است به وبیمه سود برساند؟

منالان نگاه کردم در مورد وضعیت پروژه گلستان یک اطلاعیه در کدال داشت که نوشته بود ارزشی که کارشناس دادگستری برای این سهم در نظر گرفته 155 میلیارد تومان است!!! (البته 30 درصد واحد های تجاری گویا برای یک نفر دیگراست که انگار این واحد ها کامل شده و شاید فروخته شده...)
این 155 میلیارد تومان تقسیم بر 750 میلیون سهم وبیمه می شود سهمی 207 تومان سود! ضربدر 75درصد می شود سهمی 155 تومان.

ازاین 155 تومان به نظر شما چه قدر قرار است تقسیم شود؟ چه قدر هزینه؟ با توجه به اینکه 80-70 درصد دارایی شرکت گویا همین پروژه گلستان است، به احتمال زیاد مقدار زیادی از این 155 تومان باز دوباره به چرخه هزینه برگردد(شاید یک افزایش سرمایه هم از این بابت بدهد)

با توجه به اینکه 50 میلیارد خرج کرده در این پروژه و چند سال ( با یک حساب از سال 88 و با یک حساب از سال 92) از سرمایه گذاری روی پروژه گذشته و با توجه به اینکه مدت زیادی نه سود داده و نه افزایش سرمایه من فکر کنم هر چقدر خرج کرده به علاوه 120 درصد (اگر از سال 90-88 حساب کنیم) از این 155 تومان بر می دارد وباقی اش را تقسیم می کند. (یعنی 50 تومان که هیچ، 40 تومان سود نقدی و 60 تومان هم افزایش سرمایه از تجدید دارایی)

و این با توجه به قیمت 100تومانی سهم خیلی عالی به نظر می رسد. (همان پول فروش پروژه را بیاورد در بورس خرید کند خیلی عالی می شود مخصوصا اگر بخواهد با توجه به نام شرکت رویبیمه ای ها تمرکز کند...)

اما الان پروژه در چه مرحله ای است؟ در آن تحلیلی که خواندیم که در گفته بود در مرحله نازک کاری است... شاید تا الان فروخته باشندش...

من تازه وارد سهم شده ام ولی شاید چندین ماه صبر هم در این سهم بیارزد.

پنج شنبه 31 2 1394 1:18
X