:) صلوات بفرستیم
موضوعات وبلاگ
معرفی وبلاگ
سلام در این وبلاگ مطالب زیر را گرد آورده ام: + گزیده هایی از سخنان علمای عزیزی که شنیدن حرف هایشان واقعا برای یک انسان دانشجو و حق طلب لازم به نظر می رسد . + آیات، احادیث و اشعاری که به نظرم جالب می آید و جای فکر دارند. + نوشته های خودم در زمینه های شعر و فلسفه و عرفان و دل نوشته و اقتصاد و سیاست و الکترونیک(که رشته تحصیلی ام است) و فیزیک. یا علی
جستجو در وبلاگ
همراه با آیات قرآن
آیه قرآن تصادفی
فیدها
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 378994
تعداد نوشته ها : 507
تعداد نظرات : 8
حدیث
حدیث موضوعی
وصیت نامه شهدا
وصیت شهدا
دانشنامه قرآنی
سوره قرآن
تدبر در قرآن
آیه قرآن
اوقات شرعی
اوقات شرعی
آتش یک چیز است یا چند چیز؟بنده معتقد به این هستم که جنس ممکن است یک چیز باشد ولی مرتبه و شدت می تواند تاثیر گذار باشد. یعنی آتش هم می تواند فیزیکی باشد و هم غیر فیزیکی. + آتش هم می تواند 10 درجه باشد و هم می تواند 500 درجه باشد.آتش نمرود علیه حضرت ابراهیم(ع) دنیوی بود یا اخروی؟آیا آتش اشاره شده در سوره فقط آتشی مادی بوده یا اینکه هم آتش مادی بوده و هم آتش غیر مادی؟ یعنی اینکه آیا ف
شیطان که جن است قدرت مشارکت در مال و نطفه انسان ها را دارد وَ شَارِکْهُمْ فىِ الْأَمْوَالِ وَ الْأَوْلَاد ... (اسراء : 64) (در روایت آمده است نشانه ی مشارکت ابلیس در نطفه این است که اگر محبت ما اهلبیت را عرضه کنید شخص نمیپذیرد)مُحَمَّدُ بْنُ عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ قَالَ قَالَ الصَّادِقُ ع إِذَا أَتَى أَحَدُکُمْ أَهْلَهُ (فَلَمْ یَذْکُرِ) اللَّهَ عِنْدَ الْجِمَاعِ وَ کَانَ مِنْهُ وَلَ
زمان و مکان پیدایش آدم و ابلیس دنیوی نبوده؟ آتش و خاک آنجا هم همین طورآیا آن زمانی که ما در قرآن می خوانیم مربوط به خلق آدم و ورود و خروج ابلیس به صف ملائکه و سجده فرشتگان بر حضرت آدم و هبوط حضرت آدم و ... آیا این ازمنه روزها و سالهایی است که با چرخش خورشید و ماه و زمین اندازه گیری می شود؟ یا با چرخش چیز دیگر؟ یا اینکه اصلا جنس آن قبل و بعد بودن ها ، قبل و بعد بودن مرتبه ای است و کلا د
دلیل مادی نبودن آتش جهنمغضب آتش استحضرت امیرالمومنین (علیه السّلام) فرموده اند: غضب آتشی است مشتعل، کسی که خشم خود را فرو نشاند، آن آتش را خاموش کرده است و آنکس که غضب خود را به حال آزاد گذارد خود اولین کسی است که در شعله های آن خواهد سوخت. منبع: فهرست غرر، ص 292پاسخ شهوت و غضب جنود شیطان اند نه خود شیطانبر اساس روایات شهوت و غضب جنود جهل و مورد استفاده ی شیطانند اما اینکه بگوییم
دلایل مادی بودن آتش سازنده ی جنآنچه که تکامل دارد مجرد نیستاستماع قرآن و دعوت پیامبر ص توسط اجنه و ایمان آوردن آنان قُلْ أُوحِىَ إِلىَ‏َّ أَنَّهُ اسْتَمَعَ نَفَرٌ مِّنَ الجِْنّ‏ِ فَقَالُواْ إِنَّا سمَِعْنَا قُرْءَانًا عجََبًا(جن: 1) وَ أَنَّا لَمَّا سَمِعْنَا الهُْدَى ءَامَنَّا بِهِ فَمَن یُؤْمِن بِرَبِّهِ فَلَا یخََافُ بخَْسًا وَ لَا رَهَقًا(جن: 13) موجود مجرد اصلاً تکامل
دو شیطان به ازای هر فرزند انسان به چه اشاره دارد؟یا این رقم "دو" به صورت دقیق است یا نسبی؟ اگر نسبی که هیچ. ولی اگر دقیق است باید پرسید که چطور است که به ازای هر انسان دو جن شیطان؟ آیا این نسبت دقیق حاکی از یک رابطه بین این دو نیست؟ یعنی اینکه به محض پیدایش یک انسان ، خود به خود دو جن شیطان هم با او متولد می شوند. این شاید این را برساند که آن دو شیطان یا جن و آن انسان رابطه ای جدایی نا
اجنه فرزند دارند و فرزند داشتن خاصیت مادی است فَسَجَدُواْ إِلَّا إِبْلِیسَ کاَنَ مِنَ الْجِنّ‏ِ فَفَسَقَ عَنْ أَمْرِ رَبِّهِ أَ فَتَتَّخِذُونَهُ وَ ذُرِّیَّتَهُ أَوْلِیَاءَ مِن دُونىِ وَ هُمْ لَکُمْ عَدُوُّ بِئْسَ لِلظَّلِمِینَ بَدَلًا(کهف: 50)پاسخالبته می دانیم که متعلم در حکم ابن است.اجنه قدرت رویت اینجهانی دارند إِنَّهُ یَراکُمْ هُوَ وَ قَبیلُهُ مِنْ حَیْثُ لا تَرَوْنَهُمْ إِنّ
دشمن در منابع اسلامی هم در مورد شیطان به کار گرفته شده و هم در مورد شهوت و غضباز طرف دیگر گفته شده که خشم و غضب و نفس خودشان آتش و عذاب و دشمن هستند! و همینطور گفته شده که از بدترین انواع عذاب هستند. و از شیاطین هم به عنوان عدو یاد شده. البته نه عدو بدن انسان! در قرآن گفته نشده که شیطان عدو بدن شماست . گفته شده که شیطان عدو خود شماست. این هم دلیل دیگری است بر هم سنخ بودن شیطان و غضب .
آیا انرژی مادی است؟اگر گفته شود که جن از انرژی ساخته شده و انرژی ماده است . من از درخواست می کنم که اگر می شود ماده بودن انرژی را اثبات کنید. چون من به چیزی می گویم مادی که جسم داشته باشد. حجم داشته باشد و فضا را اشغال کند . وزن و جرم داشته باشد. قابل رویت باشد.  جسم مادی یک صورت می پذیرد نه چند صورتبرای اینکه طبق روایات و داستان ها جنیان به چندین صورت مادی خود را نشا
اگر جن مادی بود حرارتش را احساس می کردیمبرای اینکه در برخورد ها و شنیده هایی که در مورد جنیان بوده ( چه روایات چه داستان هایی از بزرگان چه حرف ها و داستان های عامیانه ) به هیچ وجه خبری از احساس گرما و آتش و خصوصیات آتش مادی نبوده ( البته چرا یک موردی بود در مورد چاهی که می گفتند که حضرت علی (ع) به جنگ جنیان رفته و در ابتدای آن داستان/روایت این بود که جن های کافر انسان ها را می سوزاندند
وسوسه شیطان به قلب انسان مادی نمی تواند باشدبرای اینکه وسوسه که کار شیاطین است بعد معنوی دارد. ( البته جواب می تواند این باشد که انسان ها هم وسوسه می کنند ولی باز یک جوابی بر این جواب هست که باید گفته شود و بررسی شود ) پاسخ: نتیجه نباید گرفت که پس هردو غیر مادی اند بلکه نتیجه این است که هر دو مادی اند جهنم از عمل انسان است و غیر مادی و نیز تاثیر هم نشینی با شیطان برای اینک
دلایل مادی نبودن آتش جنس جناگر آتش دنیوی بود معادل کلمه خاک بودباید توجه شود که خداوند از چندین عنصر در قرآن استفاده کرده است. آب و باد و خاک و آتش از این عناصر هستند. ولی اگر بخواهیم بگوییم که جن که از آتش است، از جنس آتش دنیوی است! با کلام خدا (به نظر می رسد که) مخالفت دارد.1-  انسان که بدنش از فسفر و منیزیم درش هست تا کربن و آب در قرآن گفته شده که از خاک آفریده شده است. اگر
دلایل مادی نبودن آتش جنس جناگر آتش دنیوی بود معادل کلمه خاک بودباید توجه شود که خداوند از چندین عنصر در قرآن استفاده کرده است. آب و باد و خاک و آتش از این عناصر هستند. ولی اگر بخواهیم بگوییم که جن که از آتش است، از جنس آتش دنیوی است! با کلام خدا (به نظر می رسد که) مخالفت دارد.1-  انسان که بدنش از فسفر و منیزیم درش هست تا کربن و آب در قرآن گفته شده که از خاک آفریده شده است. اگر
دلایل خاکی نبودن انسانآیا واقعا انسان از خاک است؟ یا بدن انسان؟آیا اصل جنس انسان از گوشت و استخون است؟ یا در ادامه تکاملش گوشت و استخون می آورد؟! آیا انسان از خاک است یا بدن انسان؟شاید منظور از خاک دنیاستممکن است اصلا منظور از خاک دنیا باشد که در این صورت نمی توان گفت شیطان مادی است!آیا آب حیات همه چیز آب دنیا است؟ آیا گِل مورد اشاره در آیات خصوصیات مادی را دارد؟ام
چرا این بحث را دنبال کنیم؟

بررسی این مطلب خوب است از این جهت که مسئله ی دشمن شناسی بسیار مهم است.همینطور در خلال بحث خودآگاه و ناخودآگاه بحث خودشناسی و عرفان هم پیش می آید

شیطان  سند حدیث*** وَ مِنْهُ، عَنْ أَبِیهِ عَنِ ابْنِ مَحْبُوبٍ عَنْ عَمْرِو بْنِ أَبِی الْمِقْدَامِ عَنْ ثَابِتٍ الْحَذَّاءِ عَنْ جَابِرٍ الْجُعْفِیِّ عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ عَنْ آبَائِهِ بخش ابتدایی حدیثعَنْ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ ع قَالَ: إِنَّ اللَّهَ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى أَرَادَ أَنْ یَخْلُقَ خَلْقاً بِیَدِهِ وَ ذَلِکَ بَعْدَ مَا مَضَى مِنَ الْجِنِّ وَ النَّسْنَا
دسته ها : آیات و احادیث
پنج شنبه 10 2 1394 18:3
ومعادن: این سهم بنیادی و بلند مدت است و الان برای خرید خوب نیست. چاقویی است که در حال افتادن است و به احتمال قوی تا زمانی که خرید حق تقدم سهم بر قرار باشد، این سهم نیز در حال افت باشد!!!  و همین طور حق تقدم سهم را. به نظر من دولت باید سیاست های انبساط مالی را یک روز بالاخره آغاز کند و درست کردن وضع معدنی ها و پتروشیمی ها از این جمله است. و فکر می کنم بعدها (مثلا یک سال و نیم دیگر) س
پنج شنبه 10 2 1394 15:4
وبیمه: وضعیت آر اس آی و مکدی متوسط. بنیاد سهم نا معلوم. احتمال ضعیف مثبت شدن یکی دو ماهه. افت شدید قیمت. کف سهم شکسته شده و معلوم نیست تا کجا پایین برود. سهم فعلا حقوقی ندارد. ارزش خرید ندارد، ارزش فروش هم ندارد.  گفته شده ممکن است در مورد تک پروژه مهم شرکت (مجتمع ساختمانی گلستان که الان در مرحله سفت کاری است) در آینده نزدیک تعیین تکلیف شود که موضوع خوبی است. همین طور شرکت 10 سال اس
پنج شنبه 10 2 1394 15:4
خگستر: وضعیت مکدی و آر اس آی عالی است. پی بر ای عالی دارد و در دوران رکود خودرویی ها سود آور بوده. وپارس نقطه ضعف فعلی سهم است که چه بسا یک هفته بعد (با برگشتش و یا با اخبار خوب) نقطه قوت سهم هم بشود! فکر کنم وپارس تاثیرش را بر روی این سهم گذاشته و می توان با خیال راحت خرید انجام داد. این سهم هر چند وقت یک بار با خبر فروش وپارس به میزان زیادی رشد می کند (و متاسفانه بنده در یکی از همین رش
پنج شنبه 10 2 1394 15:4
وساپا: مکدی و آر اس آی و افت قیمت متوسط و بنیاد سهم هم خوب. سهم مقدار زیادی ساختمانی دارد و در زمان رکود خودرویی ها این سهم دوام آورده و الان کلی سود انباشته دارد که باید بالاخره یک جایی یک کاری اش بکند! (تا ابد که نمی تواند نگهش دارد) بحث اصلی شرکت میزان بدهی هایی است که سرمایه گذاری های خودرویی نسبت به هم دارند و در این میان وساپا از وضعیت مطلوبی برخوردار است و آن طور که من فهمیدم (از
پنج شنبه 10 2 1394 15:3
وبصادر: عالی هم از نظر مکدی و هم آر اس آی و هم افت قیمتی که داشته و هم نگاه مثبت بازار به این سهم و هم استفاده دولت برای بالا پایین کردن بازار توسط این سهم. البته چون دی و حکمت را ترجیح می دهم این سهم را صرفا رصد می کنم و بس. 10 اردیبهشت 1394Normal0falsefalsefalseEN-USX-NONEAR-SA
پنج شنبه 10 2 1394 14:53
دی را می خواهم بخرم به خاطر بنیاد خوب، احتمال افزایش سرمایه، وضعیت مطلوب آر اس آی و مکدی (البته از نظر من)، خبر ورود یک حقوقی جدیدNormal0falsefalsefalseEN-USX-NONEAR-SA
پنج شنبه 10 2 1394 14:53
ثمسکن: به نظر وضعیتش (از نظر مکدی-آر اس آی) 50-50 است، زمان مجمعش دیر است، خبر افزایش سرمایه ندارد و افت چندانی نکرده و  پس هر چند نگاه من به این سهم میان مدت است ولی شاید در مثبت خارج بشوم و با پولش حکمت، دی یا ثشاهد بگیرم) 10 اردیبهشت 1394Normal0falsefalsefalseEN-USX-NONEAR-SA
پنج شنبه 10 2 1394 14:53
حکمت به خاطر خرید حقوقی، احتمال افزایش سرمایه، نگاه مثبت بازار به این سهم، مکدی-آر اس آی اش هم خوب است. 10 اردیبهشت 1394Normal0falsefalsefalseEN-USX-NONEAR-SA
پنج شنبه 10 2 1394 14:53
ثشاهد: وضعیت مکدی و آر اس آی عالی، پی بر ای عالی، البته سهم بازدهی زیادی ندارد که به درد شرکت در مسابقه بخورد و آرام حرکت می کند. ولی در سبد نگهش می دارم. 10 اردیبهشت 1394Normal0falsefalsefalseEN-USX-NONEAR-SA
پنج شنبه 10 2 1394 14:52
بساما: ندارم ولی در watching list دارمش. الان وضعیت آر اس آی و مکدی اش خیلی خیلی بد است، سهم در حال سقوط است. به نظر می رسد هفته آینده قیمتش به نقطه مطلوبی برای ورود برسد. افزایش سرمایه دارد و پی بر ای اش عالی است. 10 اردیبهشت 1394Normal0falsefalsefalseEN-USX-NONEAR-SA
پنج شنبه 10 2 1394 14:52
عذاب شیاطینجن موجودی مادی است و درجهان ماده زندگی میکند .وقتی حیات موجودی این جهانی است ، چطور جنس خلقتش اخروی است ؟    بررسی واژه اسفل(۱) ثُمَّ رَدَدْنَاهُ أَسْفَلَ سَافِلِینَ ﴿التین: ٥﴾  گویا انسان رد شده به سمت اسفل به جز مومنین!(۲) قَالُوا ابْنُوا لَهُ بُنْیَانًا فَأَلْقُوهُ فِی الْجَحِیمِ ﴿٩٧﴾ فَأَرَادُوا بِهِ کَیْدًا فَجَعَلْنَاهُمُ الْأَسْف
استاد دینانینگه کن که پروانه سوزناک چه گفت ای عجب گر بسوزم چه باک مرا چون خلیل آتش انر دل است که پنداری این شعله بر من گل است دکتر دینانی: توجه کنید می گوید آتش در دل داشت، آتش در دل حضرت خلیل بود و حالا آتش دل یعنی چه؟ آتش دل یعنی عشق یعنی حضرت خلیل عاشق حق بود خلیل الرحمان بود خلیل یعنی عاشق یعنی دوست، آتشی در دل داشت و این آتش با آتش بیرون مناسبت داشت و بلکه بالاتر عرض کنم نه اینکه
شیطنت شیطان خواست و دستور خداستعَلِیّ بْنُ إِبْرَاهِیمَ عَنِ الْمُخْتَارِ بْنِ مُحَمّدٍ الْهَمْدَانِیّ وَ مُحَمّدُ بْنُ الْحَسَنِ عَنْ عَبْدِ اللّهِ بْنِ الْحَسَنِ الْعَلَوِیّ جَمِیعاً عَنِ الْفَتْحِ بْنِ یَزِیدَ الْجُرْجَانِیّ عَنْ أَبِی الْحَسَنِ ع قَالَ إِنّ لِلّهِ إِرَادَتَیْنِ وَ مَشِیئَتَیْنِ إِرَادَةَ حَتْمٍ وَ إِرَادَةَ عَزْمٍ یَنْهَى وَ هُوَ یَشَاءُ وَ یَأْمُرُ وَ هُوَ لَا
عَلِیّ بْنُ إِبْرَاهِیمَ عَنِ الْمُخْتَارِ بْنِ مُحَمّدٍ الْهَمْدَانِیّ وَ مُحَمّدُ بْنُ الْحَسَنِ عَنْ عَبْدِ اللّهِ بْنِ الْحَسَنِ الْعَلَوِیّ جَمِیعاً عَنِ الْفَتْحِ بْنِ یَزِیدَ الْجُرْجَانِیّ عَنْ أَبِی الْحَسَنِ ع قَالَ إِنّ لِلّهِ إِرَادَتَیْنِ وَ مَشِیئَتَیْنِ إِرَادَةَ حَتْمٍ وَ إِرَادَةَ عَزْمٍ یَنْهَى وَ هُوَ یَشَاءُ وَ یَأْمُرُ وَ هُوَ لَا یَشَاءُ أَ وَ مَا رَأَیْتَ أَنّهُ نَهَى آ
آیا انسان از خاک است؟ یا از آب؟ یا از گل؟ یا از هوا؟ یا ...باید دید اینکه خدا می گوید که ما از خاک هستیم منظور چیست؟ خدا در جای دیگر می فرماید حیات ( زندگی ) همه چیز از آب است! یا اینکه می فرماید همه چیز را از آب ساخته است.( و الله خلق کل دابه من ماء ) می فرماید ما آب را از آسمان نازل می کنیم و روییدنی ها را بدان می رویانیم. وَهُوَ الَّذِی أَنْزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَأَخْرَجْنَا ب
X